Van de Everglades naar de Keys - Reisverslag uit Tavernier, Verenigde Staten van Romy & Ton - WaarBenJij.nu Van de Everglades naar de Keys - Reisverslag uit Tavernier, Verenigde Staten van Romy & Ton - WaarBenJij.nu

Van de Everglades naar de Keys

Door: Rft

Blijf op de hoogte en volg Romy & Ton

01 Januari 2018 | Verenigde Staten, Tavernier

Happy New Year
Allereerst iedereen een happy and healthy new year. Hier roepen ze ‘happy new year’ al gelijk na kerst tegen je bij de supermarkt, in hotel, etc. Klinkt gezellig!

Everglades
Zaterdag vroeg vertrokken we uit de Everglades nadat we de avond ervoor heerlijk vissalade met friet (net als in de sportschool maar dan net ff anders) hadden gegeten in het enige restaurant dat na 18 u open was en vlak achter Ivey House ons hotel lag. Verhaal gaat trouwens dat er dit jaar veel minder krokodillen zijn ivm de hurricane. Hierdoor is het water te zout geworden en het regent al enige tijd niet (waar wij dan weer blij mee zijn!).

Hurricane Irma
Jee wat een schade hebben ook de keys opgelopen. We zagen al
iets aan de Golf van Mexico maar de Keys zijn niet al te breed en liggen midden in de oceaan. Onderweg zie je al het puin liggen (boten, caravans, bomen, etc.). Daken met blauwe zeilen tegen lekkage ( hele stukken dak zijn weggewaaid) zie je veel. En een aantal hotels, restaurants, etc. zijn gesloten. We aten gisteravond ergens en daar was het hele
restaurant weg en kookten ze in een caravan en aten we van plastic bordjes. En verzekeringen zijn hier iets anders geregeld dan bij ons. Mooie is dat je de Amerikanen niet hoort klagen. Bewonderingswaardig!

Keys
Na 2 uur rijden kwamen we zaterdag aan in Coconut Palm Beach Inn in Tavernier. Een paradijsje met gezellige laagbouw, hangmatten, zwembad, piertje en eigenaresse met oog voor detail. Om 16:30 u wordt er een wijntje lngs gebracht, om 20 u
Kun je marshmellows roosteren met chocola en crackers en met Oudjaar kregen we hoedjes en roltoeter en waren er bubbels. Je kunt fietsje pakken of kano, kortom doe waar je zin in hebt! En een mooie zonsondergang!!!Wauw!Geweldig hier! Nog even met de familie gefacetimed of gebeld. Raar is dat jullie 6 uur eerder dan wij Nieuwjaar vierden. En... hier was er na 24.00 u geen vuurwerk meer!

Key West
Ondanks heerlijke locatie gisteren ( ja ja het was druk) 3
uur erover gedaan om bij het meest zuidelijke puntje te komen! Vele eilanden en bruggen over en af en toe een stop. Op Islamorada heeft Ton bij Robbie’s Marine de vissen gevoerd. My god wat een joekels! Als je het eiland Key West opkomt moet je lachen. Een complete luchthaven, de marine, grote hotels, winkels, prachtige huizen en heeeeeel veel bars en restaurants! En... het einde van route 1 die in Amerika van Noord naar Zuid loopt (en terug). Daar een mooi schilderij van een schelp gekocht en een kerstmannetje. Verder lkr geslenterd en een foto van dat meest zuidelijke puntje gemaakt! En het huis van Hemmingway gezien. En er was nog iets met een Netflix serie hier op de Keys maar dat ben ik ff kwijt. 2 Uur terug maar je moet er even geweest zijn toch?

John Pennekamp Coral Reef State Park
Vandaag rustig opgestart en is Romy gaan snorkelen. Met boot de zee op en bij een prachtig rif met flippers en snorkel barracuda’s, prachtig gekleurde grote en kleine vissen, vele kleuren koraal en een Jezus beeld op 10 meter diepte gezien. Met beetje mazzel zie je ook een haai maar die was ook hier ff niet thuis. En onderweg schildpadden. Zo gaaf! Hier is trouwens ook een ander rif verwoest door de hurricane. Vandaag ook schade in de Atlantische Oceaan want Romy liet een flipper los en op 10 meter diepte kan ze niet komen.... sorry! Ton heeft genoten van het zwembad hier want hij wordt kotsmisselijk van snorkelen. Maar Romy had leuk contact op de boot met stel uit Vancouver en gezin uit koude deel van Amerika.

We zijn er bijna....
Tja en nu zitten we te genieten van de einde middag zon.
Morgen rijden we in 2 uurtjes via een outlet in het plaatsje Florida naar Delray Beach waar we de laatste 2 nachten zitten. Woensdag willen we nog even naar Fort Lauderdale of Cape Canaveral....We’ll see. Voor de harde werkers onder ons, werkse weer!!! Zet m op!! Liefs van ons!

• 01 Januari 2018 - 23:01

Anita & Sietse :

Ahh gaaf jammer dat de dolfijntjes niet aanwezig waren...had ze nog zo gezegd...
    Heeft Ton toch de vissen gevoerd??
    Deze week valt erg mee woebsdag starten, direct al zaagmans....
    Appeltje eitje!! Cape canaveral doen!!

Veel plezier!

• 03 Januari 2018 - 22:58

Daan En San:

Wat n fantastische reis weer! Geniet van de laatste momentjes lieverds!!!
    Tot snel. Xx