Naples, storm en Everglades (krokodillen) - Reisverslag uit Everglades City, Verenigde Staten van Romy & Ton - WaarBenJij.nu Naples, storm en Everglades (krokodillen) - Reisverslag uit Everglades City, Verenigde Staten van Romy & Ton - WaarBenJij.nu

Naples, storm en Everglades (krokodillen)

Door: RTF

Blijf op de hoogte en volg Romy & Ton

29 December 2017 | Verenigde Staten, Everglades City

Naples
Dinsdag reden wij Naples binnen. Een sjieke stad met prachtige grote huizen waar ‘mannetjes’ af en aan reden voor de tuin, het zwembad of andere ‘klussen’. Wij logeerden in het Hyatt. Een prachtig hotel met eigen keukentje en heerlijk zwembad aan het water. Enige nadeel was dat het hotel onder de landingsbaan lag van een vliegveld waar privejets aankwamen en laat 2e Kerstdag dan net het hoogseizoen beginnen.

Lekker fietsjes gehuurd en ons vergaapt aan de mooi huizen en appartementen waar Amerikanen vooral in dit seizoen wonen. Romy heeft paar miles extra gefietst om bij de shopping mall nog wat inkopen te doen maar helaas... de meeste schappen waren zo vlak na Kerst leeg! Ook over de pier van Naples gelopen en dolfijn gespot. Helaas was de pier voor de helft niet toegankelijk omdat deze door Hurricane Irma ernstig was beschadigd. Sowieso zie je hier veel schade oa bomen die omliggen, daken, etc. Gisteren heerlijke strandwandeling gemaakt met af en toe een duik in de Golf van Mexico want het blijft mooi weer hier! Ook heerlijk gegeten; sjiek op 2e Kerstdag en gisteren visje bij de haven. Winkels zijn vooral in centrum van Naples sjiek en duur. Maar wel mooi versierd.

Everglades
Vanmorgen op tijd vertrokken naar Everglades City waar we in een historisch (Ivey) House 1 nacht verblijven. Eerst naar de airboats en daar met zo’n propellerboot de Everglades in op zoek naar krokodillen. En die waren er, evenals wasberen, dolfijnen, vissen, etc. Er zouden hier ook panters zijn maar helaas.... die waren ff niet thuis. Bizar dat Amerikanen tientallen boten met hard ronkende motoren in zo’n mooi natuurgebied toelaten maar ja..... Vanmiddag naar het Chokoloskee Island gereden en daar bij Havana Cafe broodje en lekkere koffie genomen.

Morgen rijden we naar de Keys. Benieuwd wat dat brengt.....wordt dus weer vervolgd. Lieve groet van ons!

• 29 December 2017 - 22:24

Anita & Sietse :

Ik beloof plechtig dat ik niet meer over kom vliegen deze week!

• 29 December 2017 - 22:46

Rozemijn:

Ha Romy, die landingsbaan is jou nu toch heel vertrouwd? En anders doen we volgend jaar een tourtje langs die van schiphol. Volgens mij zijn jullie onwijs aan het genieten en maken jullie veel leuke dingen mee. Ben benieuwd hoe jullie NYE gaan vieren... Geniet ervan! Liefs uit Malaga!

• 29 December 2017 - 22:49

Romy:

Helaas werd het verslag halverwege afgebroken (IT is nooit mijn sterkste kant geweest ;-)) dus nu (NL tijd 22.45u) staat het hele verslag erop hoor!

• 29 December 2017 - 22:52

Ans Schoen:

Prachtige foto's! Luxe & avontuur gecombineerd met heerlijk weer.

• 30 December 2017 - 08:50

Dorine:

Wat een leuk verhaal weer. En wat schattig die wasbeertjes! En een leuke variatie ook, prachtig hotel met groot zwembad en t schattige Ivey House ernaast. Wij vonden t erg leuk daar. Geniet er nog van!

• 30 December 2017 - 12:25

Patricia&Ray:

Het ziet er weerl geweldig uit Feertjes, en al die verhalen wist niet dat T. dat allemaal zo mooi kon neer schrijven lekker genieten en we volgen de Keys........xxxxxvanons

• 01 Januari 2018 - 12:07

Ilse & Jan:

Wat een mooie serie kerstmannen hebben jullie geschoten! En onder de indruk van die krokodil! Ziet er allemaal heel fijn uit! Misschien Florida toch maar op het lijstje zetten :). Veel plezier, liefs van ons XXX