Fort Myers Beach was top! - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Romy & Ton - WaarBenJij.nu Fort Myers Beach was top! - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Romy & Ton - WaarBenJij.nu

Fort Myers Beach was top!

Door: RTF

Blijf op de hoogte en volg Romy & Ton

27 December 2017 | Verenigde Staten, Naples

FMB
Joh wat hebben genoten in FMB. Het huis waar de vissen uit het water sprongen, de blauwe reiger voor onze deur stond, de lepelaars, de bootjes en de dolfijnen. Daarnaast was het gewoon een lekker huis met alle gemakken waaronder een wasmachine en droger, strandstoeltjes, etc.

Supermarkt
De dag voor Kerst nog even naar de supermarkt want 1e Kerstdag was hier alles gesloten. Dus wat lkr happen en wijn gehaald. Altijd leuk die Amerikaanse supermarkten!

Sanibel en Captiva
Vlakbij FMB liggen de twee schelpeneilanden. Onderweg, vlakbij de grote weg, kwamen we een verkooppunt voor vuurwerk tegen. Ton is even polshoogte gaan nemen en het blijkt dat ze hier veel vuurwerk op chemische basis hebben (ipv kruit). Toevallig ook nog ff een outlet met grote Nikestore dus Ton is binnen!
De eilanden zijn prachtig; mooie huizen, winkeltjes met van alles van schelp en het Darjeeling National Park. Een mangrove park met vogels en ander ‘wildlife’. Was best warm dus niet veel dieren
gezien behalve vogels en boomkrabben.

Monkey Bar
Eten in Florida is heel divers. De topper was de Monkey Bar in Cape Coral. Eigenaar is Nico, een neef van een collega van Ton. Heerlijk eten voor weinig en kerstgezelligheid! De kerstman, dansende oudjes en live zanger met heerlijke sixties songs en kerstmeezingers. Zo’n leuke avond gehad!

Van FMB naar Naples
Vandaag afscheid van het huis genomen. Gisteravond kwamen de dolfijnen nog ff langs maar het is na 18 u al donker dus geen foto’s helaas! Via mooie route naar Naples gereden. Een sjieke stad waar gemiddelde leeftijd 61 jaar is en vele rijke Ameriksnen een 2e huis hebben. Wij zitten in Hyatt hotel met lkr zwembad. Wel onder de landingsbaan van vliegveld voor privejets. En das best druk maar binnen hoor je er niets van gelukkig! Morgen fietsen door Naples en deze stad verkennen. Wordt vervolgd!

• 27 December 2017 - 05:01

Anita & Sietse :

Gemiddelde leeftijd 61, hmm ik zou daar de stad nog jonger maken ook!!

• 27 December 2017 - 08:46

Ger:

Gemiddelde leeftijd dus 61, dan kunnen jullie daar wel blijven

• 27 December 2017 - 09:53

Marieke:

Oh heeerlijk! Hier al een week lang 50 tinten grijs qua weer. Jaloers!

• 29 December 2017 - 16:39

Dick & Bren:

Zo gisteren lekker gefietst? Voor jonkies als jullie geen probleem, zeker niet als jullie de dag hebben kunnen afsluiten met een avond a la monkey bar.......hier is de spanning bij Jesse tot een hoogtepunt gekomen!! Vuurwerk en nog eens (il)legaal vuurwerk. Chiara op z'n romies aan het werk in de Loods maar dan wel achter en niet voor de kassa.....alvast een plezierige jaarwisseling daar. dicke zoenen van ons, de Breedijkjes.

Romy & Ton

Weer een nieuwe reis voor de boeg. Dit keer een populair deel van Amerika, Florida. Na de rust van Alaska nu de ‘drukte’ in. Startend in Miami, overstekend naar de Golf van Mexico naar Fort Myers Beach en Naples en krokodillen spotten in de Everglades. Daarna vuurwerk op de Keys en dan via de kust richting Cape Canaveral. We gaan genieten!

Actief sinds 25 Nov. 2017